Μηχανογράφηση Επιχειρήσεων
Ο όρος E.R.P. (Enterprise Resource Planning) σε ελεύθερη μετάφραση στα ελληνικά μας οδηγεί στη «Σχεδίαση Επιχειρησιακών Πόρων».
Τι είναι όμως ένα E.R.P. σύστημα; Πρόκειται για μία λύση λογισμικού η οποία ολοκληρώνει διάφορες λειτουργίες ενιαία, σε μία εταιρία. Αν κατά την εγκατάστασή του παραμετροποιείται για τις ανάγκες της κάθε εταιρίας, εντούτοις πρόκειται για έτοιμο πακέτο λογισμικού και δεν κατασκευάζεται από την αρχή για την εκάστοτε εταιρία. Άλλωστε, πολλές από τις διαδικασίες που καλύπτει ένα πακέτο ERP είναι κοινές σε κάθε εταιρία (λ.χ. επεξεργασία παραγγελιών, τιμολόγηση, ισολογισμοί κ.ά.)
.
Στόχος του ERP δεν είναι η εξυπηρέτηση των απαιτήσεων ενός τμήματος της επιχείρησης, όπως λ.χ. του λογιστηρίου, της παραγωγής, των πωλήσεων κ.λπ., αλλά η εξυπηρέτηση των διαδικασιών μέσα στην επιχείρηση, στις οποίες διαδικασίες εμπλέκονται οι διάφοροι τομείς, έτσι ώστε να μπορεί αυτή να διεκπεραιώνει τις κύριες επιχειρηματικές δραστηριότητές της (core businesses).
Η Επιχειρησιακή Διαδικασία (Business process) αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς σε όλα τα συστήματα ERP και το βασικότερο δομικό στοιχείο στο σχεδιασμό τους. Όλες οι κινήσεις που πραγματοποιούνται στο σύστημα, όλες οι ενέργειες του χειριστή και όλες οι επιμέρους συναλλαγές (transactions) ανήκουν πάντοτε σε μία Διαδικασία, η οποία έχει μία αρχή και ένα τέλος.
Από τη στιγμή που τα δεδομένα εισαχθούν σε κάποια μονάδα (module) του ERP, αυτά είναι διαθέσιμα σε οποιαδήποτε άλλη μονάδα του ERP που τα χρειαστεί. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται μία λογική ενοποίηση των διαδικασιών μεταξύ των τμημάτων της επιχείρησης.
Γιατί να το εγκαταστήσει μία επιχείρηση; Οι λόγοι για την εγκατάσταση ενός E.R.P. σε μία επιχείρηση είναι αρκετοί. Μερικοί από αυτούς είναι, η βελτίωση αξιοποίησης των επιχειρησιακών πόρων, η βελτιστοποίηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών, η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, η ελαχιστοποίηση του συνολικού κόστους λειτουργίας της επιχείρησης, η μείωση του χρόνου παραγωγής των προϊόντων της επιχείρησης, η βέλτιστη διαχείριση των αποθεμάτων και φυσικά η ελαχιστοποίηση του διαχειριστικού φόρτου εργασίας.
Φυσικά, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το ERP είναι απλώς το μέσο, η δυνατότητα για την επιχείρηση να βελτιώσει τις λειτουργίες της. Από εκεί και πέρα, χρειάζεται δημιουργική ενσωμάτωση του συστήματος ERP μέσα στην επιχείρηση, ώστε να είναι παραγωγική.
SOFTONE ERP, από τη θεωρία στην πράξη
Η NIKOLOUZOS S.A. αξιοποιώντας στο έπακρο όλες τις γνώσεις των στελεχών της, έχει αναπτύξει ένα νέο, καινοτόμο τρόπο υλοποίησης έργων βασισμένο στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του πελάτη. Κάθε έργο που αναλαμβάνει ασχέτως του μεγέθους του, το αντιμετωπίζει πάντα προς όφελος του πελάτη.
Με την εφαρμογή της φιλοσοφίας ERP, τα αποτελέσματα που απολαμβάνει ο πελάτης είναι μετρήσιμα. Ο χρόνος υλοποίησης ενός ERP συστήματος μειώνεται στο ελάχιστο, ενώ η νέα ταχύτητα στην οποία εισέρχεται η επιχείρηση απογειώνει την επιχειρηματική σας δράση, η οποία πλέον χαρακτηρίζεται από πρωτόγνωρη αποτελεσματικότητα.
1. Φάση Στρατηγικού Σχεδιασμού
Ορισμός της φύσης του έργου
Καθορισμός κόστους υλοποίησης
Σχεδιασμός του κύκλου εργασιών
Ανασκόπηση Σταδίου I
2. Ανάλυση και Σχεδιασμός
Ανάλυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας
Ανάλυση των επιχειρηματικών διαδικασιών
Έναρξη εκπαίδευσης στην εφαρμογή λογισμικού
Σχεδίαση προσαρμογών και αρχική υλοποίησή τους
Ανασκόπηση Σταδίου IΙ
3. Πιλοτική Εφαρμογή Συστήματος
Επαναπροσδιορισμός προσαρμογών
Υλοποίηση απαιτήσεων τελικών χρηστών
Πιλοτική εφαρμογή του συστήματος
Αρχική εγκατάσταση του συστήματος
Σχεδιασμός φάσης υποστήριξης
Ανασκόπηση Σταδίου IΙΙ
4. Ολοκλήρωση Υλοποίηση (Go Live) και Υποστήριξη
Ολοκλήρωση εκπαίδευσης τελικών χρηστών
Μεταφορά Συστήματος
Go Live
Υλοποίηση φάσης υποστήριξης
Ανασκόπηση Σταδίου IV
Βασικοί παράγοντες επιτυχίας
Από την πλευρά μας:
Σαφής ανάλυση των απαιτήσεων και δήλωση τους στους τελικούς χρήστες
Σωστός σχεδιασμός της υλοποίησης του έργου
Αποσαφήνιση των προσδοκιών του πελάτη
Καθορισμός του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης και τήρηση του στο ακέραιο
Αποδεδειγμένη μεθοδολογία και τεκμηρίωση του έργου
Από την πλευρά του πελάτη:
Καθορισμός του αρμόδιου προσωπικού σε κάθε φάση της υλοποίησης
Σαφές όραμα και ξεκάθαροι στόχοι
Συμμετοχή των τελικών χρηστών στη διαδικασία υλοποίησης